Gespleten

Pobeer je je eens te verplaatsen in iemand die een heel leven achter de rug heeft en alleen nog maar omziet naar wat hij heeft meegemaakt. Omziet met verlangen om terug te keren naar andere tijden. Andere mensen. Andere plekken. Ik ben zo’n iemand. Ik leef in het heden maar ik zie het leven niet meer als iets waarin ik geloof. Ik geniet weinig, voel me vervlakt, en het grootste probleem is….ik blijf leven. Mijn lichaam staat iedere dag weer op om te eten en te drinken en te zitten en te staan. Mijn geest echter is klaar. Ik leef in een gespleten situatie. Ik wil gaan maar ik zit gevangen in het leven.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Gespleten

  1. Rob Alberts zegt:

    Bladerend van blog naar blog kom ik hier lezen en reageren.
    Ergens las ik een levensverhaal van de dood naar de geboorte omschreven.
    Het toeleven naar een gelukzalig moment terug te keren naar de baarmoeder.
    Een levensverwachting naar een onvoorstelbare dood ???
    Filosofische adviezen om stil te staan bij het beleven van het nu.
    De Vrijheid van het leven bekneld!

    Een SF-idee van talloze paralelle universa geeft mij nog meer angsten.
    Vandaar mijn zoektocht naar gelijkgestemden.

    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Lin zegt:

    Wellicht vind je het moeilijk voor te stellen maar ooit heb ik mij precies hetzelfde gevoeld.

    Heb een paar van je logjes gelezen, je schrijft erg mooi.

  3. JC zegt:

    Dat is een mooie omschrijving van de realiteit van alledag……..vooral dat terugverlangen naar de dagen van welleer…….maar om wat te doen, vraag ik mij vaak af? Andere keuzes maken in de hoop dat de geest langer mee wil?

    • zipp12 zegt:

      Hallo JC, Ik weet niet wat te doen maar ik wil niet langer leven dan het moet maar ik hoop dat de kwaliteit van mijn leven ooit meer wordt. Dat er verandering volgt.

      • JC zegt:

        Ik ken het gevoel Zipp, geloof me, het maakt onderdeel uit van mijn dagelijks leven, maar laat het niet de overhand krijgen en een loopje met je nemen!!

Geef een reactie

