Lezen

Ik zat vandaag op het terras met een cappucino en ik las in een boek het volgende stukje:

“De liefde aanvaard geen bestaan en verlangt geen leven: in de dood ziet zij leven en in de schande zoekt zij glorie.”

Het was een mystiek te noemen tekst maar het sprak me wel aan. Een soortement herkenning. Ik heb mooie momenten gekend in mijn leven maar het laatste anderhalf jaar ben ik er niet beter op geworden. Ik sta zonder tools en krachten en talenten te wachten en passief toe te kijken hoe het leven langs mij voorbij beweegt. Door schande en schade word men wijs zegt een spreekwoord, maar wat is wijsheid? Passief te vegeteren en te dolen of kiezen voor een einde? Ik durf er niet over na te denken. Ik verlang wel naar wat ik zie als een overgang naar een andere staat van zijn.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Lezen

  1. Loes zegt:

    Hoi Jan
    Ik lees en voel dat je levensmoe bent. Voor mij is dat geen onbekend gevoel, ik heb tijden gehad en soms nog steeds wel eens dagen dat ik het ook helemaal gehad(heb) had met het leven.
    Ik vind het dapper dat je deze meest donkere gevoelens van jezelf durft te uiten, het uitspreken en accepteren van hetgeen wat je voelt is op de eerste plaats het meest essentiele. Zo heb ik dat zelf in ieder geval vaak ervaren: eerst zakken totdat je het gevoel hebt, oke nu weet ik het echt niet meer, dieper kan volgens mij niet meer, laat maar gebeuren wat er gebeuren gaat. Ik geef me over!
    Dus jij hebt volgens mij al een begin gemaakt met een helingsproces van jezelf door in ieder geval te uiten wat je denkt en voelt.
    Wat mij zelf betreft: ik ben een super gevoelig mens,maar tegelijkertijd ook een strijder en dat laatste heeft er voor gezorgd dat ik ik me door al die shit van het leven heb kunnen heen baggeren en het heeft me gerijpt, evenwichtiger,wijzer, sterker , maar vooral ook levenslustiger gemaakt. Tegelijkertijd blijf ik ook het supergevoelig mensje wat ik altijd al was met al haar beperkingen en ook rijkdom die dat geeft. Het kan voor jou ook zo worden Jan als je daar op durft te vertrouwen!
    Jan waarschijnlijk krijg je al heel veel adviezen van deze en gene,maar ik zou je toch willen adviseren om ondersteuning te zoeken bij iemand die voor jou heel vertrouwd voelt. Als je een adres of telnr wilt laat me maar weten.
    Ik wens je veel liefde, licht en kracht.

    Liefs Loes
    (Seol netsamen)

  2. kathairoo zegt:

    Tsja, ook hier een soortement herkenning. Niet meer zo actueel nu, maar lange tijd wel. Achteraf noemde ik het overleven en geleefd worden, in plaats van echt zelf leven….

    Sterkte en ik blijf je volgen, hoor.
    Carry

  3. Elohim zegt:

    Een uit vrije wil aan jezelf opgedragen taak!

Geef een reactie

