Terugblik

Kijkende op mijn vorige levens als een kat die voor de zoveelste maal is gestorven overzie ik het slagveld van mijn bestaan. Ik denk terug aan het eeuwige geluk dat ik kende in de vergankelijke ogenblikken die het leven rijk is. Ik verlang en ik hunker naar dagen van waarin ik geluk in mezelf voelde en levenslust. Waarin ik vriendschap vond en liefde. Het is nu anders. Het is voorbij. Ik kwam, ik zag en ik leefde en nu moet ik blijkbaar door, want de daad om het povere leven te ontvluchten is te pijnlijk en veelal gedoemd te mislukken. Ik moet wachten tot het toeval mij zal treffen met een ziekte of iets anders. Het leven duurt lang en ik voel me oud en versleten. Afgeschreven. ( Dit zeggende besef ik dat ik nog maar 36 jaar oud ben.) Wat is het lot? Wat het toeval als alles tot niets te herleiden valt? Koninkrijken vergaan tot stof. Ik ben een vlo. Wat is de zin van deze totale onzin? Het is een besef, een wetenschap dat het leven naar aftakeling streeft. Verval is onvermijdelijk. Ik zit er midden in.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

