Depri of moe?

Ik vroeg me zo af of het niet beter is om naar een psycholoog te gaan en me te laten doorlichten. Of ik niet gewoon depri ben. Of ik niet gewoon aan de prozac moet. Ik geloof het niet. Ik leef al een lange tijd en ik ervaar afbraak in mijn leven en daar kan een gesprekje van een half uur met een professional ook niets aan veranderen. Ik wil niet verslaafd worden aan een psych en maar klagen steen en been dat mijn leven niet deugd. Ik wil bloggen. En niet zeuren of spuien. Vorm geven aan mijn ervaringen en voor mijn gevoel ben ik nog kunstzinnig bezig ook nog. Bloggen is een kunst. Een bescheiden kunst. Eentje voor het kleine publiek. Ik blog voor de enkeling. Voor de ene ziel die mij begrijpt en die verwantschap heeft met vermoeide mensen zoals mij.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Depri of moe?

  1. Isabella zegt:

    ik begrijp dat de stap naar de hulpverlening moeilijk is, maar er zijn best goede psychologen en het is ook niet zo dat je alleen maar praat.. het gaat vooral om verandering (en verbetering). Natuurlijk is de keuze aan jouzelf.. zelfs al ga je naar een psycholoog.. als het je niet bevalt, kun je nog altijd behandeling weigeren. Het mooie (en soms wel moeilijke) aan therapie is dat je jezelf enorm goed leert kennen.. soms helpt dat ook al een beetje. Je leert dan niet alleen negatieve dingen kennen, maar ook dingen die positief zijn en dat is echt ontzettend belangrijk. Ik ben verder zelf ook geen voorstander van medicatie, maar er zijn mensen die er baat bij hebben.

    Anyways.. weer mooie nieuwe blogs erbij gezet hoor. Je hebt duidelijk schrijftalent. Die over je dromen vind ik het mooist. Dromen kunnen vaak echt prachtig zijn :).

  2. Ilsejewels zegt:

    Beste Jan,
    Levensmoe zijn is een symptoom van depressie. Enkel “gewoon aan de prozac” gaan zal je niet helpen, wel een combinatie van therapie en medicatie. Als je enkel medicatie krijgt zullen je foute denkpatronen niet zomaar verdwijnen.
    Ik wil je bij deze echt aanmoedigen om hulp te zoeken. Het kan echt deugd doen je verhalen kwijt te kunnen aan een onbekend iemand, wetend dat het tussen die vier muren blijft. Ik hoop echt dat je je laat helpen, blijf hier niet alleen mee zitten (deze blog is natuurlijk al een goede stap :))
    Veel goeie moed gewenst! Komaan hé!
    Veel liefs
    Ilse

  3. Ikben zegt:

    ik begrijp jou wel. Maar ook zie ik een sterke persoonlijkheid. Precies niet zeuren niet zeiken. Wij zijn meer dan dat. Wij zijn meer teleurgesteld dan moe of depri. Wij hebben vrede met ons zelf daar ligt het niet aan. ons vertrouwen is beschadigd, ons liefde is vervuild schame de veroorzakers. Wij gaan door ondanks alles. Blog je uit vriend 🙂 wij komen terug sterker dan ooit.

Geef een reactie

