Hierna

Wat is er na dit leven? Hel? hemel? Word ik spiritueel gerecycled om terug te moeten komen op aarde in een ander lichaam om als nog mijn karma te voleindigen in een ander leven om daarna weer de kous op de kop te krijgen en weer in een ander leven terug te moeten komen. Onmenselijk lot moet dat zijn. Je hele leven lang onzeker zijn of je alles geleerd hebt wat je hebt geleerd, terwijl je nooit zeker kunt weten wat je in een leven moet leren. Je kunt het grote plaatje alleen maar achteraf bekijken. Niet als je er midden in zit. Karma. A hell of a job!  Nee, ik geloof zelf dat als ik overga ik in een soort zielenpauze terecht kom waarin ik zelf kan kiezen naar welke wereld ik wil gaan. Zelfbeschikkingsrecht ten volle benut. Ik weet een ding wel. Ik kom niet meer terug naar de aarde. Ik wil niet meer het proces van groei en aftakeling mee maken wat hier vrij normaal is. Dit ken  ik wel. Ik heb geen  meerdere levens nodig om in te zien wat het hier betekent te zijn. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Hierna

  1. JC zegt:

    Ooit, toen ik er uit wilde stappen, was 1 van de grootste angsten dat ik hier mijn laatste adem uitblies en ergens anders, in een split second mijn eerste ademteug zou nemen, niets wachten in een soort van rustplek, gewoon doorsjezen…….dan dimensie naar dimensie, dat beeld geeft de rusteloosheid van die tijd al wel aan.

    Nu zeg ik maar: als ik terug kom kom ik terug als kat van mijzelf…….een onmogelijkheid uiteraard, maar ja……

  2. Elohim zegt:

    Velen zullen het natuurlijk heel moeilijk een beetje kunnen vatten, wat nu begrippen zijn zoals:
    Eeuwig, Tijdloos, Hierna-maals, On-eindig, Tao, Vrije keuze en Karma die terug te vinden zijn in diverse, zo niet alle, oude wijsheden die versmolten zijn met de religies van de wereld.
    Laten we eens kijken naar het woord: hier na maal’s;
    We hebben hier, dit leven.
    We hebben hier na…
    En we hebben maal’s, Een vermenigvuldiging zoals 3*3=9 zegge: 3 maal 3 = 9
    Er is dus sprake van een herhaling, maar wel met steeds een andere uitkomst.
    100 maal 1 = 100, maar 101 maal 1 = geen honderd.
    Dus na dit leven, in het hierna maal’s wordt de uitkomst van ons vorige leven vermenigvuldigt met de toevoeging van het nieuwe leven, dat nieuwe leven is het hierna MAAL’S

    Het Karma is wel degelijk alles behalve onmenselijk.
    Als je het gevoel hebt geen meerdere levens nodig te hebben om de betekenis van het zijn hier te vatten; is daarmee juist aangetoond waarom je hier bent, namelijk om juist dat in te leren zien, hoe kan je immers anders het proces van groei en aftakeling op zijn ware waarde leren kennen zonder de ervaring te leven?
    Vanuit de TAO is alles wat er is onlosmakelijk verbonden met zijn tegenpool; dat wat niet is bijvoorbeeld.
    Positief-negatief, liefde – haat, vreugde – verdriet, lust en lusteloos, Ying en Yang.
    Vanuit de eeuwigheid, daar waar geen groei, noch aftakeling bestaat is er dus ook een tegenpool, namelijk dit leven.
    Men zal nooit 1 zijde kunnen bevatten zonder de andere (tegenovergestelde) zijde te kennen.
    Er zal geen positie, liefde, eeuwigheid, kunnen bestaan als men niet kent; negatief, haat en sterfelijkheid/.eindigheid.

    Omdat wij geschapen zijn in het evenbeeld van de schepper en daarom ook scheppers zijn, zullen de lessen van het leven, steeds vernieuwend en ook eeuwig zijn en daarom ook nooit te voleindigen.
    Ook moeilijk om te accepteren is dat onze ziel dit leven vrij heeft gekozen, niet als een vast staand lot dat voltrokken wordt, maar een rijk potentieel dat gebaseerd op bewuste en onbewuste keuzes, maar ook onderhevig is aan de keuzes van anderen en omgevingsfactoren.
    Voor mensen die het zwaar hebben zou je het leven kunnen vergelijken met de kruistocht, Jesus koos voor het lijden net als dat de ziel voor het leven koos.
    De dood is natuurlijk de verlossing, zelfs voor ziel’s gelukkigen, want het leven op aarde is onlosmakelijk verbonden met stress.
    Al onze moleculen worden door spanning velden en kracht velden bijeen gehouden.
    Dus wanneer de ziel los komt van het lichaam is het ook in biologisch opzicht een enorme verlossing!
    Maar in de zijn’s toestand waaruit wij kwamen en terug keren is geen verandering en groei mogelijk, de tijd stopt daar!
    En van daaruit ontstaat het grootste verlangen van de ziel, het verlangen om te mogen lijden, omdat dat lijden het aller grootste geschenk zijn mag en omdat geen enkel lijden hoe groot ook, nooit een te hoge prijs zijn kan om te mogen ervaren.
    Elke ziel die een leven zwaar heeft geleden en zich in die fase van het zijn bevind, tussen de levens in als ware, zich dan pas realiseert dat al zijn lijden in de verste verte nooit zal kunnen opwegen tegen die zijns toestand en daarom er vrij voor kiest om nog meer lijden te mogen ervaren, want daarin zitten groei, ontwikkeling en het allerbelangrijkste; het vermogen om te scheppen besloten.
    Er bestaat geen lijden dat hoger gewaardeerd wordt en daarom wordt ook beschreven dat hoe zwaarder iemand lijdt, des te rijkelijker zijn beloning in het hiernamaals zijn zal.

    Het lijden is een ware zegen, het ultieme offer, een offer waardig voor elk scheppend wezen.
    De tijdelijke pijn, het dragen van de zonden van de mensheid, die mede verantwoordelijk zijn voor jouw pijn, is een nobele last om te dragen, net zoals Jesus het kruis droeg en stierf voor de zonden van de mensheid.
    Maar daarmee, met het ondergaan van zijn lijden, heeft hij het ultieme offer gegeven, wat hij zonder aarzelen ten volle heeft ondergaan en daarmee voor eeuwig ons aan het denken heeft gezet en nog steeds al reeds 2011 jaar een ontwikkeling proces in werking heeft gezet en natuurlijk bestaat er geen prijs dat te hoog geacht zijn kan.

    Misschien dat deze gedachten enig troost en lichtpuntje zal kunnen verschaffen in de lijden’s momenten van ons bestaan.

    En daarmee wil ik mijn aller diepste respect betuigen bij hen die het lijden dragen!

    Sfynx, alias Elohim.

Geef een reactie

