Schoonheid

Zoals dit broze, uitgedroogde bloemkelkje in mijn hand ligt. Zo is het lot ook gelegen in het menselijk wezen. Te bloeien en te groeien, uit te drogen en te vergaan. Breekbare schoonheid is wat overblijft. Tijdelijk,want de kleuren verbleken al. Een herinnering is wat resteert en ook die zal verdwijnen. Leven maakt plaats voor nieuw leven. Dat is de wet. Vol genade zij het levende schepsel wetende dat te groeien en te bloeien het enige is wat men wil nastreven. Leven in de schaduwen van het voltooide verleden vervult me met stil geluk en een verlangen naar tijden van weleer. Ik heb gedaan wat ik moest doen. Een mooi schrift op mijn steen zal zijn: “Ik heb geleefd en daarom zing ik…” Geen klaagzang. Wel een melodie die recht doet aan wat vol leven was en liefde. Weet je plek, mens, in jou leven. Een schaduw zul jij zijn van wat je ooit was. Vroeg of laat, in het bestaan zul je moeten knielen omdat je knieen zijn versleten. Omdat je lichaam ten onder gaat tesamen met je geest en dat wat je was. Wat is de ziel nog als alles vergankelijk is? Wat de eeuwigheid?

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Schoonheid

  1. JC zegt:

    Dat je deze broze schoonheid nog ervaart en ziet verwondert mij en maakt me ook blij. Iemand te lezen die, net als ik, van die schakels legt die voor anderen moeilijk te volgen lijken, van de hak op de tak gedachten die ergens naar toe gaan maar nergens specifiek vandaag lijken te komen.

    Broos.

  2. Elohim zegt:

    Quote:”Wat de eeuwigheid?”
    Quote:”Leven maakt plaats voor nieuw leven. Dat is de wet. Vol genade zij het levende schepsel”

Geef een reactie

