Alleen

Des nachts ben ik alleen met mijn schrijven en mijn denken. Bewust van mijn zelf en mijn zijn. Ik weet dat dit goed is. Dat dit het is wat ik zoek. De eenzaamheid. De enigheid. Om niet afhankelijk te zijn van mensen om me heen. Van contact. Van aandacht. Momenten volgen waarin ik zeker weet dat ik besta. Bestaan als werkwoord gezien. Te beleven in woorden is alsof ik adem. Alsof dit alles is wat ik nodig heb om hier te zijn en verder niets. Geen moeites en zweet en tranen en ongemak. Geen fiasco’s. Geen streven. Alleen te leven in de zinnen die ik ben. Beelden van letters. Woorden ontstaan. Het enige wat ik nog wil is dit. Verder moet ik veel. Eten, drinken, slapen, socializen, reizen, mezelf verzorgen. Dit moet ik. Dat is de dwang van dit leven dat je dingen doet die gebeuren moeten. Hier op deze kleine plek is echter mijn vrije geest aan het werk. De enige vrijheid die ik ken is de vrijheid van het woord en het beeld. Verder word ik geleefd door mijn lichaam en haar noden. 

Als ik nu niets zeg ben ik niet. Op dit ogenblik. Word ik niet. Weet ik niet. Alleen door de verlatenheid van dit uur sta ik even los van wat mij bindt en verbind. In dit weten verlies ik mij om even te worden wat ik echt wil zijn. Een mens zonder verleden en toekomst. Een geenling. Een klank zonder massa. een vorm zonder inhoud. Niets dan leegte die niet perse ingevuld hoeft te worden.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Alleen

  1. JC zegt:

    ik ben er stil van, door zo leeg te zijn vul je toch…….je vult en voedt, je voedt je lezers, je vult emoties van je lezers, maar wellicht ook die van jezelf, terwijl je juist die leegte zoekt om de puurheid van de emotie te kunnen verstaan.
    Ik geniet van je schrijven Zipp. Van je woordkeuze, van je prozaïsche manier van weergeven, als fluweel over een keihard onderwerp!

Geef een reactie

