Niets

Er is niets en ik ben niets. Ik ben geen. Kun jij je er iets bij voorstellen dat ik dat zo zeg? Ik ben een negatief van wat eens een positief was. Mensen zijn vreemde wezens. Ze streven geluk na en voorspoed en dan komt er grote tegenslag op hun weg. Dat is niet gepland of verwacht. Het moest zo zijn. Het is hun lot. Mensen worden gedreven door ongekende krachten die zich niet laten kennen. Mensen hebben zichzelf niet in de hand ook al denken zij er anders over. Mensen zijn iets en soms verworden zij tot niets. Niemendallen. Enkelen zeggen dat dit niets te overwinnen valt. Dat het slechts een fase is waar je doorheen moet. Ik weet niet. Het duurt mij te lang. Sommigen beweren dat het leven snel gaat en in een flits voorbijgaat. Ik denk dat het leven dat ik leef eeuwen duurt. Een jaar is weer een eeuw. Zo bezien ben ik al eeuwen oud. Mij kunnen ze alles wijsmaken , maar ik ben oud. Ook al lijk ik jong toch ben ik oud. Oud en jong zijn relatieve begrippen die je kunt benaderen op de manier hoe intensief je geleefd hebt. Hoe intenser je leeft hoe sneller je veroudert. Ik heb zeven bewogen jaren achter de rug waarin ik zoveel heb gedaan wat ik in 30 jaar zou kunnen uitspreiden. Leeftijd zegt niks. Ik kende een jongen van de kleuterschool die het leven al niet zag zitten en er een eind aan heeft gemaakt. Zo kan het gaan en wie ben ik om te zeggen dat dit kind jong was of nog een toekomst voor zich had? Ik heb geen oordeel.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Niets

  1. Elohim zegt:

    Niets,

    Wat is dat, wat jij bent of denkt te zijn of voelt?
    Wat kan nu niets zijn?
    Wel, vanuit de boeddhistische leer kan men het niets beschrijven/voorstellen als een ongeschreven boek, lege bladzijden, er staat niets in, het is niets.
    Wat kan nu niets zijn?
    Het niets is een potentie van iets, die alleen vanuit het niets kan ontstaan.
    Zoals een ongeschreven boek de on eindige potentie van iets zijn kan.
    Het niets is de bron van alles.
    Het niets is dat waaruit alles ontstaat
    Het niets is de oneindige inspiratie en de potentie van al dat kleinere dat we iets noemen.
    Waaruit zowel negatief als positief ontspruit.

    Dus misschien kan je er iets bij voorstellen dat ik dat zo zeg, maar misschien zegt het je niets.

    Elohim.

Geef een reactie

