Zon

De zon gaat onder. De avond valt. Ik wandel in de schemering en jij bent mij nabij. Mijn lang verloren liefde. Verloren. Verleden tijd. Hoe zeer ik je ook beminde. Je lief had met heel mijn hart. Met ziel en lichaam. De zon heeft lang geschenen. Nu moet het avond zijn. Nu voel ik de koelte. De eenzaamheid. Zo pril is die sensatie. Zo zonderling. Mij vreemd. Ik was verhit. Ik leefde. Nu voel ik me verkoeld. Raar gevoel is dat. Na zo’n eeuwig, lange dag die zeven jaren duurde valt dan toch de nacht, ik weet niet voor hoe lang. Ik wandel vergeten rond in wat eens bekend was en verlicht. Ik voel heimwee op een plek ergens diep van binnen. Ik hunker naar stralen van warmte. Naar een wereld van kleur.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Zon

  1. petra zegt:

    beste jan…..ik begrijp denk ik hoe gij u voelt…ben zelf erg depressief geweest…..heel veel mensen hebben voor mij gebeden…het was of ik in een donkere tunnel zat….maar ik wil je bemoedigen met hoopvolle gedachten ..er komt een eind aan die tunnel (er is licht aan het einde van die tunnel…..ja het is een vreemde gewaarwording ik weet het …..toch ben ik zelf een poosje naar een opvanghuis geweest(saron in twente) dit is op evangelische grondslag,maar iedereen mag komen ook op indicatie van uw huisarts! ook wil ik je een tel.nr. gevenvan evang.kerk of centrum;ukgr-070 3388442 dit is een 24uur hulplijn.www.ukgr.nl vr.groet, en geef jezelf nog een kans ….God houdt van jou!

  2. zipp12 zegt:

    Dank je wel Petra, voor je warme woorden. Heel fijn dat je langs bent gekomen.

Geef een reactie

