Een moeilijk te omschrijven voelen

Veel te veel woorden om te omschrijven waar ik nu sta. Ik ben als een plant die zonlicht ontvangt. Dan gaan de blaadjes open. Dan bloei ik.

Verandering kan pijnlijk zijn of naar of mooi en schoon. Verandering heeft mijn levensgevoel verandert. Ik heb een soort vrede met het moment en een gevoel: er is een toekomst. Niets staat vast. “Alles stroomt” is een oude wijsheid. “Panta rhei”. Ik kies niet voor ongeluk of geluk. Het gebeurt met me. Het grote gebeuren slokt mij in zijn geheel op en misschien wordt ik geleid door krachten die geen naam hebben.

Het volgende citaat is van de grote filosoof Nietzsche: “Veronderstel nou eens dat de waarheid een vrouw was, wat dan?”

Nou, ik weet wel wat ik dan doe. Ik zal haar met tederheid tegemoet treden en haar met mijn eigen ogen aanschouwen en iets zeggen waardoor ik haar aan het lachen zal maken. Dit zal genoeg zijn. Ik ontvang met open handen levenskracht en energie. Is dit mijn muze?

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Een moeilijk te omschrijven voelen

  1. Elohim zegt:

    Quote:”Is dit mijn muze?”
    Quote:”wat dan?”

    😉

Geef een reactie

