Gevoelsverwarring

Wat mag ik? Wat kan ik? In hoe verre? Ik weet het wel, maar toch. Mijn geloof , hoop en liefde strijden met andere gevoelens. Het verbergen van deze strijd is de kunst die me laat in mijn hoop op de wetten van de verandering. De zogenaamde “valse” hoop heeft bezit van mij genomen. Wat voor mij het ervaren van een nieuw begin was, is verandert in een begrensd gebied waarin geen verandering mogelijk is. Alles lijkt vast gelegd en ingetoomd en ingeperkt. Het is vreemd, Indien je er midden in zit lijkt alles goed zoals het is , maar als je het een dag later van een afstand bekijkt doet het enigszins pijn. Bestaat er zoiets als platonische liefde? Ik neem zo ogenschijnlijk genoegen met alles hoe het loopt en toch kleeft er iets beklemmends aan dit voor lief nemen van hoe dingen gaan en lopen. Mijn lichaam spreekt. Mijn gevoel spreekt. Het verstand regeert en dat lijkt goed, maar wat zeggen mijn diepe gronden van waaruit dit verstand ontstaat? Ik voel meer. Ik verlang. Door te verdringen ontstaat er een angst om de waarheid onder ogen te komen. Waar is mijn gevoel? Waar is mijn diepe weten? Ik voel dat ik voornamelijk een verstandsmens aan het worden ben door dat ik niet kan tonen wat ik wil tonen. Er is geen plek voor dit voelen en het uiten van dit voelen. Ik bevind me in een impasse. Ik voel mijn innerlijke vuur en dit wil branden. I am burning desire.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Gevoelsverwarring

  1. Elohim zegt:

    Alles kan
    Alles mag
    Alles is veranderlijk
    Edoch,
    aan alle keuzes zijn onlosmakelijk consequenties verbonden.
    Wanneer je jezelf toestaat te reageren op je primitieve oerdrift, zal je gauw leren dat je de consequenties niet zullen bevallen, dat zal je zeker aan het nadenken hebben gezet.
    Zo kom je op een ogenschijnlijk nieuw punt, die zoals jij omschrijft als van een verstandsmens, gepaard gaande met een gevoel van beperktheid, ingetogenheid en pijn.
    Deze veranderingen zijn ontstaan uit jouw diepe gronden van het zijn waaruit het verstand ontstaat.
    Het is een algemene misvatting dat begrenzingen ook veranderingen begrenzen.
    Door bijvoorbeeld de maximale snelheid op een snelweg te begrenzen, bereiken juist meer mensen nieuwe horizonnen en grenzen en niet omgekeerd.
    Deze verandering, die eigenlijk de grond van je angst veroorzaakt, wat heel natuurlijk is, omdat wanneer men van een vertrouwd concept veranderd naar een ongekend nieuw concept, het ongekende nieuwe betreden onlosmakelijk verbonden is met het loslaten (sterven) van het oude vertrouwde, heel natuurlijk met gezonde angst gepaard gaat.
    Je bent nu in een hogere fase van het leven terecht gekomen, en transformeert van de ervaringen van reageren naar een nieuwe ervaring die van het regeren!
    Deze is onlosmakelijk verbonden met verantwoordelijkheid, en je mag jezelf gezegend achten hier nu aan toe te zijn.

    Het is een vreugde om wederom hier getuige van te mogen zijn.
    En ik dank God en Jan dat ze dit mogelijk hebben gemaakt!

    Amen.

Geef een reactie

