Levenslust en drang

Pure levenslust stuwt mij mijn pad op. Sex is een uitingsvorm of kan het zijn van leven dat zichzelf ervaart en dat zichzelf in zijn puurste vorm ontmoet. Voor een mens is dit iets ultiems denk ik. Deze vorm van levenslust op zijn toppen vereist een plek en een sfeer van geborgenheid, van chemie en waarachtigheid, van echte liefde en van een op elkaar afstemmen van twee mensen. Sex is een waardevolle levensuiting waarin het individu in kan opgaan. Trouwens, iedere vorm van lichamelijk uiten en intimeit en erotiek zijn pas van waarde indien twee ervarende zielen in ware liefde verbonden zijn. Dit is volgens mij een niet te onderschatten vereiste. Sex heb je niet zomaar met “Jan en alleman”. Sex vind plaats binnen strenge vereisten. Twee levende zielen die hetzelfde willen en verlangen. Sex is de hoogste intimiteit, alhoewel andere vormen van intimiteit ook van een hoge waarde kunnen zijn en zijn. In een brede zin ervaar ik het leven nu op dit moment als zijnde het beminnen en lief hebben en het strelen van dat wat bemind en gestreeld wil worden. Ik voel een kracht in mij die naar uitingen zoekt van de levensdriften en lusten. Lichamelijke liefde is voor mij iets wonderbaarlijks en heiligs. Samen met je geliefde samen zijn en onzichtbaar voor bemoeials en derden en binnen een veilige knusse plek dat delen wat boven denken en begrijpen uitgaat. Sensualiteit is een levensgift die ik graag tot uiting wil brengen in mijn leven.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Levenslust en drang

  1. Elohim zegt:

    Edoch, zijn lusten veelal een afleiding die door de gepaarde verwachtingen daardoor ook weer een hoge kans op teleurstellingen veroorzaken, met de daarop volgende gevolgen en gevolgen en gevolgen.
    in de Indische oude geschriften genaamd de sanskriet wordt in deze verwezen naar het begrip: samsara.
    Wat ongeveer betekend; de afleiding van het spirituele pad.
    op onze spirituele weg komen we nogal wat Samsara / afleiding tegen, in de vormen zoals:
    Lust
    Hebzucht
    Jaloezie
    Ego
    Haat
    etc, etc.
    Het is erg verleidelijk om je door 1 van deze te laten afleiden, te laten verblinden.
    En hoewel alle bovenstaande aspecten op zich met mate zeer positief en constructief zijn, behelzen ze ook onze valkuilen.
    Dus ook daar zijn begrenzingen troef en leiden daarom naar meer groei en veranderingen dan wanneer wij daar geen grenzen zouden opleggen.
    Het mooiste voorbeeld zit em juist in de tantrische sexualiteit.
    De oerdrift wil dat je hoppa plat gaat en er vol voor gaat 😀
    Echter de tantrische sexualiteit leert ons juist dat door deze oerdrift te begrenzen, juist daardoor niet de sexuele ervaring begrenst maar juist verreikt!
    Juist door het verstand, gebaseerd op het diepe zijn, in te zetten om onze oerdriften te beteugelen, te beperken, ontstaat er juist een geheel nieuwe dimensie aan de sexuele ervaring.

    Hoe dan ook, het is niet aan te raden lust, of welke andere samsara dan ook te verheven tot het meest waardevolle van het leven.
    ook hier zal je ervaren dat het begrenzen van degelijke concepten juist naar verijking zullen leiden.

    Elohim.

Geef een reactie

