In mij en door jou

De leegte die ik ooit voelde wordt nu constant opgevuld met een aanwezigheid. Ik hang nog steeds ergens vaag het idee van het nihilisme aan als zijnde een mogelijkheid dat als het zwaard van damocles eventueel boven mij hangt en plots ooit weer op mij valt dat ik dan weet waar ik sta. Nu voel ik wolken in mijn hart. Wolken en vogels en af en toe breekt ook de zon door de wolken en voel ik me warm. Alles is in beweging in mijn zijn. Soms wordt het zelfs nacht in mij en schijnt de maan. Dan twinkelen de sterren en ik weet dat het goed zit in mij en buiten mij om. Ik ben de bron van ervaren en beleven en ik voel dat er nog een bron is. Twee bronnen in een oneindige zandwoestijn. Twee levensbronnen die de vorm hebben aangenomen van menselijke wezens. Ieder put uit zijn eigen bron en toch…er is meer. Er is een soort beinvloeding van de bronnen naar elkaar toe. Twee mensen die op eigen benen  staan en toch…er is meer. Ik voel meer. Zij is meer. Zij is compleet. Ik ben compleet. Twee werelden die elkaar aantrekken en elkaar soms ontmoeten voor het moment. Ik sta op mezelf. Zij staat op zichzelf. Zo moet het zijn, maar… er is meer. Wat is dat toch? Dat “meer”? Wat? Ik sta denk ik en voel ik in contact met een wereld die zo rijk is van zinnen en kleuren en straling en uitstraling. Ik geloof dat ik niet alleen ben. Een mens is niets zonder andere mensen. Zo zie ik dat. Je kunt je hele leven wel tegen de spiegel aanpraten en tegen jezelf zeggen hoe mooi je bent en hoe goed je bent en hoe compleet je bent, maar… er is meer. En als je dit “meer” ooit ervaart in je leven. Al is het maar voor een keer, dan verandert dat je wezen. Dit te ervaren is te weten en te voelen dat je een band aangaat. Deze band gaat verder dan je eigen bron en je eigen alleen zijn. Verder dan je zelf. Je krijgt een nieuw gevoel van ruimte en tijd. Van energie. Je ervaart schoonheid en goedheid en waarheid buiten jezelf om. En je ervaart dat je zelf gezien wordt met andere ogen die jou zien zoals jij jezelf nog niet eerder hebt gezien. Je verstaat woorden die alleen voor jou bestemd zijn. Blikken die jou doen blozen. Het unieke wordt nog unieker. Dat wat niet gezien werd, wordt nu wel gezien. Dat wat nooit geraakt werd, wordt nu geraakt. Een levensband ontwikkelen tussen twee mensen is zoiets schoons en zo waardevol. Twee mensen die opbloeien. Als je dit ooit mag meemaken in dit aardse leven mag je van veel geluk spreken. Een gelukkig toeval of wat ik zelf voel, een prachtige samenloop van lotswegen. Ik voel dat dit gebeuren een zeldzaamheid is in het leven en toch….het overkomt mij! Jezus Christus! Wow!

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

