Afstemming

Ik stem mij af. Ik doe meer en minder en meer en minder en meer en minder. Dan ben ik hier, dan daar. Dan zus en dan zo. Minder, meer, minder, meer, minder… Levelen is een kunst en een aanvoelen van… Ik groei door dit te doen van binnen. Ik word gaandeweg gevoeliger en de meest subtiele signalen lijken niet aan mijn aandacht te ontsnappen. Ook is het een gebeuren van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. Ik word aangeraakt en ik raak aan. Met mijn ogen streel ik en met mijn handen zie ik… Ik voel me doelbewust. Mijn doel is mijn levensreis. Dit heet: “doelmatig leven”. Weten en voelen dat je leven  niet zo maar wat is , maar dat binnen het leven wat je leeft er een aards, edoch ook een verheven doel is wat je nastreeft. Doelmatig leven is leven alsof elke dag een onderdeel is en een ervarings en leerreis tot dat hogere doel. Het doel is hierbij geen eindpunt, maar het voegt grote inhoud toe aan het leven zoals ik al leefde. Doelmatig leven is weten en voelen waarvoor je leeft. Waarvoor doe je het allemaal? Waarvoor leef je? Ik denk en voel ( en weet?) dat ik hier niet zo maar ben. Ik zocht vervulling op velerlei gebieden. Ik vind een vervulling die misschien aards is, maar dan van een verheven vorm waar ik geen woorden meer voor heb. Ik ben aards, en toch… wat is het verhevene? Wat het zinvolle? Wat ontstijgt de aardse sferen? Wat ben ik nu? Wat wordt ik? Waar ga ik heen? Nieuwe vragen komen in mij op. Maar ik hoef eerlijk gezegd niet alles te weten. Voor nu en straks is het mij wel duidelijk. En ja… ook onduidelijkheid speelt binnen mijn leven. Een vorm van vaagheid en beweeglijke en flexibele omlijning. Het leven blijft dynamisch. Ik heb vertrouwen gekregen in wat  is en wat komen gaat. Het is niet zo maar iets. Ik leef vooral in het heden en ik kijk nu ook graag naar de toekomst om dan weer in het heden terug te keren. Ik heb overal zin in. Ik maak dus deel uit van een levensgebeuren waarin gevoel en hart en afstemming de hoofdrol spelen. Ik voel dat ik weer eens verander. Misschien transformeer ik wel. Evolueer. Ik weet niet. Ik leef in ieder geval in blijde verwachting wat komen gaat. Ik sta open.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

