Ingroeien

Ik moet mezelf en de ander tijd geven en ruimte. Ik voel dat ik aan het ingroeien ben in het nieuwe leven dat ik nu leid. Ik ervaar zinvolle momenten binnen het grote geheel dat rijk is aan mogelijkheden en verrassende gebeurtenissen. Ik zie een rode draad lopen en ik volg daar waar mijn weg gaat. Soms gebeuren er dingen die ik niet gewenst heb of die ik nooit verwacht zou hebben. Ik daal in. Ik groei in, in de situaties waarin ik mij bevind. Ik beleef en ik ervaar het onverwachte. Ik ben mij bewust van mijn ( verborgen) wensen en verlangens. Het is niet echt dat ik iets wil. Ik streef naar het mogelijke en naar “realisme”. “Realisme” is voor mij een ruim begrip. Ik heb dromen en droomwensen. Die mogen er zijn. Ik heb wilswensen en wilsdoelen. Toch voel ik dat ik gedreven word tot het ervaren van dat wat wonderlijk is en datgene wat mij constant doet verwonderen. Met geen enkel verstand valt dit te begrijpen wat ik mee maak en beleef. “Realistisch” denken en voelen is voor mij hetzelfde als aanvaarden en accepteren en integreren van de “hartswetenschap” dat de wereld vol wonderen is. Voor mij is het zelfs “realistisch” om te ervaren dat er vele realiteiten zijn en staten van zijn waar ik kan zijn en komen. Ik, als persoon leef in een “wereld” vol met “werelden”. In mijn wezen lopen verschillende realiteiten in elkaar over. Zo heb ik bijvoorbeeld in een soort droomstaat ooit een essentiele wens geuit. Pas jaren later, toen ik me in een andere “normalere” staat van zijn bevond is deze droomwens in vervulling gegaan. In mij en buiten mij om hebben verschillende staten van zijn invloed op elkaar. Dit valt niet te verklaren. Het leven is een wonder en het blijft uitzonderlijk en bijzonder om soms te reizen in andere realiteiten. De wereld is vol met onontdekte gebieden. Dit voel en weet ik. Ik weet dat ik niet alles weet. Ik ervaar maar een fractie van wat het bestaan is. Aan die fractie heb ik genoeg. Er valt nog genoeg in te groeien en te doorleven. Wij, als menselijke wezens zijn allen begrensd en we weten dat wat genoeg en voldoende voor ons is voor het moment. Door te ervaren en te doorleven en in te groeien in ons unieke leven kunnen we iets voelen van het wonder dat we zijn. Een wonderlijk wezen ben ik. Dit ervaar ik, de ene keer intens en de andere keer wat minder sterk. Jij mag weten dat je ook wonderlijk bent. Niets valt uiteindelijk te verklaren of te kaderen. Ik snap wel dat in onze gezamenlijke gedeelde realiteit wetten zijn en uitgesproken verklaringen en regels, maar ik geloof dat ze niet altijd gelden. Veel is theorie. Ik geloof dat een mens zelf kan weten en ondervinden wat goed voor hem is of haar. De vrucht van zijn of haar ondervinden en ervaren en leren is de waarheid die in het hart ontstaat. Ik heb mijn waarheid en jij hebt jouw waarheid die je mee draagt, dag aan dag. Jij bent waarheid, ik ben waarheid. Wij zijn waarheid.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

