De nacht

De nacht is gekomen. Deze dag ging ook ten einde. Deze lange mooie en eindeloze dag. Ik leerde in deze tijd het minnekozen van het licht. Ik zag de zon en ik aanvaarde haar geschenk. Nu is het tijd om te sterven. Om neer te gaan in de droom en de slaap. Ik probeer tijd te rekken. Mijn wakende bewustzijn vecht een gevecht tegen de uiteindelijke loop hoe het gaat. Ik weet het. Morgen begin ik een nieuw leven. Dan wordt ik wakker en mag ik weer zijn. Ik verlang nu al naar dat moment. Dan mag ik weer voelen en ervaren en weten dat er zo veel mooie dingen zijn om voor te leven. Ik mag dan weten, wat was, wat is en misschien een glimp opvangen voor wat komen gaat. Veel is onkenbaar. Er zijn vele wonderen. Er zijn vele wegen te bewandelen. Ik voel me vrij en blij en ik bloei en ik groei. Ik haal alles uit het leven, ik ervaar intens, daarom heb  ik ook zo een moeite om me aan de slaap over te leveren. Het lijkt mij haast een vorm van zondigen tegen het leven om me de helft van mijn leven te verslapen liggende in een bed. Als ik eenmaal de drempel ben overgestoken heb ik vrede met mijn lot. Dan geef ik mij over en droom ik van heroïsche daden en bestrijd ik monsters en bescherm ik een prinses tegen kwade machten. Iets van de droom zal de wereld van de dag binnen sluipen. Twee werelden gaan in elkaar over lijkt wel dan. Kan een droom werkelijkheid worden? Dit is de laatste vraag die ik mij stel voordat ik te ruste ga. Ergens diep in mij leeft het besef dat het leven wonderlijke wegen gaat. Dat ik mijn verwachtingen mag los laten en datgene mag ervaren wat vol schoonheid en waarheid is. Wat vol liefde is en tederheid. Datgene dat mij doet geloven dat er een einde is en een nieuw begin. Altijd weer een nieuw begin dat het oude in zich draagt. Er gaat niets verloren. Ik voel de stilte van deze nacht. Alleen ben ik met de stilte. Morgen zal ik weer stemmen horen van wat leeft en ademt. Morgen, maar nu, eerst, de nacht..

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

