Wat is…

Wat is een mensenleven zonder lot en bestemming? Hoe toevallig en vluchtig is dit wezen dan? Een hersenschim of een spookachtige geest. Het legt geen gewicht in de weegschaal. Ik wil en kan waarde ontdekken in  de dingen des levens die ik beleef en mee maak. Ik wil leven vanuit erkenning en aanvaarding van alles wat ik mee maak en niet vanuit een grondige ontkenning van wat het leven is. Oogkleppen voor en mijn leven bestempelen als alledaags, wat weer een ontkenning is van de wonderen die mij deel worden. Ik leef niet meer vanuit de kokervisie die ontkenning heet, want ik weet dat alles anders is. Dat alles vol magie is en wonderbaarlijk. Al mijn levensfeiten krijgen een eigen kleur en geur en fleur. Ik geloof niet dat ik in een roze wolk leef. In een fantasiewereld waarin alles mooier is dan het lijkt. Ik leef in de realiteit. Mijn realiteit. En soms deel ik realiteit. Ik geloof in de absolute waarde van het subjectieve kennen en het aanvoelen en het intuïtief weten van een mens. Ik voel dat er rijkdom te vinden is in het leven zelf. Ik voel me rijk. Ik voel dat ik niet zo maar hier ben. Dat geldt ook voor sommige mensen die ik ken en die ik ook als zijnde waardevol ervaar. Ik ontdek iedere keer weer iets van waarde en wederom wordt ik soms ontdekt. Dan wordt mijn wezen bevestigd door een ander individueel wezen dat mij in de zon zet met haar bijzijn. Dan ben ik meer dan alleen mijzelf. Dan ben ik groter. Ik voel mij vereerd om ontdekt te worden. Om in mijn waarde bevestigd te worden en ook het lieve wezen dat mij mede maakt tot wat ik ben en wordt te bevestigen in haar wezen. Ik geloof dat mijn levenslot niet los staat van gebeurtenissen en menswezens buiten mij om. Ik vloei samen met levensdraden en lotswegen van anderen. Ik besta en alles om mij heen bestaat ook. Ik ontmoet en ik wordt ontmoet. Ik voel de eenheid van mijn wezen met de realiteit buiten mij om.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Wat is…

  1. J.Knobbout zegt:

    Ik ben 82 en sinds 4juli 2017 is mijn man in een dag tijd aan een hartstilstand in een ziekenhuis overleden na een huwelijk van 60 jaar. HIJ WAS MIJN MAN, MIJN MAATJE MIJN REISVRIEND EN NU BEN IK EENZAAM EN ALLEEN en kan nog altijd niet wennen aan alleen zijn na een gelukkig huwelijk. Ga veel wandelen , bridgen enz.enz., maar de eenzaamheid blijft..

Geef een reactie

