Life is..

Het leven is eigenlijk een groot avontuur. Dit leven. Alles maak je mee en alles gebeurt. Alles kan gebeuren en alles is mogelijk. Niets is vanzelfsprekend. Niets is voorspelbaar. Ik voel soms angsten bekruipen voor wat allemaal mogelijk zou kunnen zijn in de pijnlijke en verdrietige zin. Wat er dan allemaal kan gebeuren. Toch wil ik mezelf richten tot wat er mogelijk is aan mooie en fijne dingen. Ook wil ik vertrouwen hebben in dat wat gebeurt goed is en hoort bij het leven dat ik leef. Dat het zinvol is en waardevol. Misschien is op die manier bekeken alles wat mij gebeurt en toevalt wel zinvol. Ik laat de toekomst open en vol mogelijkheden. Toch heb ik toekomstverwachtingen en dromen en wensen. En die deel ik dan. Samen zijn en samen de toekomst tegemoet te gaan. Ik geloof er in. We hebben het verleden en het heden en de toekomst is een open ruimte waarin onze plannen en dromen verwezenlijkt kunnen worden. Wij gaan waar ons hart ons brengt. Onze innigste wensen zullen misschien wel vervult worden. Daar hoop ik dan op. Vanuit het heden bezien zijn zeer essentiële wensen al vervult. Vanuit deze vervulling mag ik verder leven en ik mag weten dat er nog veel waardevols en schoons mag gebeuren in het leven. Ik wens dat ik altijd open mag staan om te ontvangen en te geven. Mooie chemie mag beleven. Mijn verlangen spreekt. Ik voel een waardevolle verbinding die overal boven uitspringt. Mijn liefde en mijn zorg en mijn gevoelens vinden hun weg naar degene die deze wil ontvangen. Vanuit vrijheid leef ik. Vanuit woorden die richting geven en toch niet knellen. Woorden ontstaan uit mij die spreken over waarheid en over wat mij lief is en het behouden waard. Ik bewaar en ik koester, want dat is goed zoals het is. Dat is het minste wat ik kan doen. Dat is genoeg. Ik voel tederheid. Ik streel. Ik aai. Ik kriebel. Ik bemin.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

