De kracht van..

De kracht van de verbeelding. Transformatie van gedachte en gevoel. Manifestatie in tastbare materie. Met pen en papier of stift of verf op papier. Een uitvloeisel van mezelf in iets wat ik wil delen. Mijn lichaam en mijn gehele zijn is manifestatie van het leven en ik ben zelf de uiting van leven dat vorm aannam. Zo ben ik en uit ik mezelf door alles wat mij daarin ten dienste staat. Ik wens en ik voel en ik verlang. Ik leef vanuit diepe driften. Verbeelden is niet hetzelfde als wishfull thinking. Verbeelden is het omvormen van de daadwerkelijke innerlijke realiteit tot iets tastbaars in de materiële realiteit. Misschien is verbeelden wel een ritueel gebeuren. Misschien is het een uiting van meditatie. Verbeelden is geen vluchten voor de realiteit. Verbeelden is niet hetzelfde als fantaseren. Leven in fantasie. Verbeelden is tot de kern komen van iets wat gaande is. In jou en buiten je om. Alles werkt op elkaar in. Ik leef in verstrengeling. In samensmelting. Wat is het leven anders dan intimiteit. Wat is leven anders dan te hopen, te dromen en te verlangen. Wat is het leven anders dan jezelf te zijn door alle omstandigheden heen. Wat is verbeelden anders dan te transformeren dat wat er is en gebeurt met je en om je heen is. Dat wat je raakt. Dat waar je van in beweging komt. Datgene waar je warm van wordt en vitaal. Verbeelden is een kracht die je kunt gebruiken om je innerlijke wezen te uiten en daarmee tegelijkertijd te communiceren met andere levende wezens. Door wat je schrijft en tekent en zegt en toont met lichaamstaal ( = zijnstaal). Met alles wat je in huis hebt. Hierdoor deel je jezelf met iemand anders.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

