De constante stroom van het voelen, het denken en het dromen. De beweging van mijn wezen.

Ik bevind me in een staat van zijn dat ik veel mee maak. Veel hoor en veel voel. Ik ga wat dat betreft helemaal los. Ik voel donders veel en ik wordt overstroomd door heftige gevoelens en daarmede gedachten en ( dag)dromen. Er komt zo veel los in mij dat ik er maar over ga schrijven. Misschien bloggen als dit gepast is. Ik moet wel delen wat ik te zeggen heb en te voelen. Ik kan niet meer anders doen. Ik loop helemaal vol. Waar moet ik anders heen met mijn gevoel dan naar een psycholoog of ik kan mijn ruwe gedachten tot “kunst” omzetten. Zoiets als rappers doen. Puur zeggen wat ze denken en voelen. Ik wil gehoor geven aan mijn onophoudbare stroom van leven. Ik ben zo vol dat het er soms pijn van doet. Leven en pijn. Onzekerheid geeft angst en pijn. Mijn hart brand en schreeuwt om lucht. Door mijn drijfveren en mijn driften moet ik spreken en woorden spuwen. Het moet. Iedereen mag weten van mij wat er is en speelt. Ik kan niet meer anders. Als ik het niet doe krop ik alles op en verstik ik. Mijn gevoel kan dan geen kant op meer. Ik verlies mezelf en mijn willen in de eindeloze stroom die door me heen woedt. Ik moet mee. Als ik even stil sta doet het pijn. Leven is lijden. Dat is voor mij zo. Op de oppervlakte ben ik en lijk ik rustig en stil. Onder de oppervlakte woedt een storm. Een tornado in de ziel. Ik wil alles zeggen en aan ieder gevoel woord geven en vorm. Ik moet. Ik doe. Ik streef. Ik voel. Ik denk. Ik leef. Ik doorleef. Het is mijn zegen en mijn vloek. De diepgang te mogen leven. Te moeten. Het “heilige” moeten. Soms wil ik er uit stappen, maar dit blijft bij een stille en passieve wens. Dan gaat het leven weer verder en beleef ik en ervaar ik en doorvoel ik.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

