The path

 

Ik ben hier pas.

Een jonge ziel ben ik.

In dit leven ben ik begonnen

aan mijn cyclus

die doorgaat

tot in het oneindige.

Ooit begonnen,

nooit eindigen.

Dat doe ik.

Dat weet ik.

Ik vermoed het minstens.

Ik bewandel mijn

ondoorgrondelijke wegen.

Weinigen begrijpen mij.

Zien mij, terwijl ik loop

en beleef

en leef.

Niemand loopt mij trouwens

in de weg

of 

voor de voeten.

Immers,

een ieder

loopt zijn eigen individuele pad.

Ik hoef met niemand te concurreren.

Ik wil ook met niemand ruilen.

Mijn leven is mijn leven,

mijn lot is mijn lot,

mijn vreugde is mijn vreugde

mijn pijn is mijn pijn.

Alles mag ik mee maken.

De zon schijnt,

en soms is er regen.

Dan dondert het

of sneeuwt het.

Soms is mijn hart zwaar,

dan weer licht.

Dan is mijn hart zwart,

dan wit.

Ik sluit niets uit.

Mijn hart opent zich

voor de enkele.

Voor degene die mij wil kennen.

Ik stel me open om te ervaren

wat het leven mij geeft.

Ik stel me open

en ik ervaar zinvolheid

als wel diepe zinloosheid.

Soms ervaar ik genot,

genieten.

Dan weer beleef ik

vermoeidheid

van het leven wat ik leef.

Als ik me goed voel zing ik het van de daken.

Voel ik me ellendig,

dan hult ik me in stilte.

Lik ik mijn wonden.

Soms geloof ik,

hoop ik

en heb ik lief.

Dan weer,

is mijn liefde op,

de hoop vervlogen,

het geloof verdwenen.

Totdat er weer iets is

dat mijn zinnen doet voeden.

Dan ontvang ik weer

met beide handen

kleine levensgeschenken

die mij ten deel vallen.

En misschien

deel ik weer uit

iets van mij zelf

en

waar mijn hart

van over zal lopen.

Want ja,

een hart heb

je niet voor niets.

Mij wordt het goede toegewenst

en ik wens het goede toe.

En zo gaat het verder..

 

 

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

