Zin, zijn en moeheid.

Levensmoe en levenszin kunnen wat mij betreft naast elkaar staan. Zo als ik aan het begin van een nieuwe dag opsta krijg ik vanzelf levenszin. En aan het einde van een hele dag ben ik het helemaal zat om te beleven en te bestaan. Dan wil ik slapen. Dan verlang ik naar de gelukzalige roes van de droom. Voor mij is één dag vergelijkbaar met een heel lang leven. Van het leven kun je echt moe zijn. Dan verdwijnt de levenszin en komt de moeheid. Voor mij is dit een gegeven. Als ik in contact sta met leuke mensen dan voel ik me energiek en licht. Ben ik alleen dan kan ik me nog steeds zwaar voelen. Voor mezelf ben ik soms zwaar op de hand. Ik denk dat ik vooral (op)leef als ik bij andere mensen ben. Dan heb ik een goeie tijd. Dan is er dynamiek en beweging. Dan is er een reden om te zijn. Als ik slapen ga is die reden er niet meer. Dan wil ik maar één ding en dat is opgaan in de andere werelden waarin ik de vreemdste en mooiste en engste zaken beleef. Leven in je dromen is ook zeer intens. Ik vind het leuk om over dromen te praten en te delen. Het leven s’nachts is erg opwindend!

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

