Stil.

Stilte.

Doodse stilte.

Er word niet gesproken.

Alles lijkt gezegd.

Onzekerheid schrijnt in mij.

Onwetendheid.

Voorgevoelens plagen me.

Verlossing is slechts tijdelijk.

Misschien

ooit weer een moment van verlichting.

Van lucht.

Nu niet. Straks niet.

Morgen niet.

Geen verwachtingen.

Geen hoop.

Op deze plek

is alles al geweest.

Dat te weten

doet mij weten

dat ik nog jaren te gaan heb.

Lege jaren.

Ik ben een blok aan het been van mijn naasten.

Zij luisteren

en ze kunnen niets voor me doen.

Ik praat met professionals en andere mensen.

Voor het moment is dat prettig.

Daarna keer ik terug naar de stilte.

Ik weet dat het de stilte is voor de storm.

Ach, ik mag tenminste hopen op een storm.

Anders is deze stilte

zinloos en tevergeefs.

Ik hoop op een woord.

Meer niet.

Een woord.

Dat is het minste.

Wat ben ik anders nog.

Een vriend?

Een kennis?

Misschien sta ik nog lager op de ranglijst.

Misschien ben ik het vijfde wiel aan de wagen.

Wat valt er nog met mij te delen behalve deze stilte.

Ik verwacht niets,

maar dit is zelfs minder dan niks.

Ik weet niets.

Misschien overdrijf ik wel.

Is het een kwestie van ruimte en tijd.

Ik voel des ondanks onbehagen.

Dit is wat er nu is.

Ik probeer aan leuke dingen te denken.

Dat lukt enigszins.

Ik zoek afleiding.

Dat gaat ook wel.

Alleen die “Goddamn” stilte.

Die is er.

Ik ben zelf bang om te spreken.

Misschien komt het niet uit.

De voicemail

is de moderne vorm

van praten tegen de muur.

Zo voelt het.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Stil.

  1. Rob Alberts zegt:

    Een naam en een telefoonnummer is eigenlijk voldoende in een voicemail. Maar toch veranderd de houding, de stem en het volume bij een elk die een voicemail inspreekt. Alsof wij toch nog steeds niet gewend zijn aan apparaten om ons heen ???
    Vriendelijke groet,
    PS1: mooi blog!

  2. zipp12 zegt:

    Dank je wel Rob.:)

Geef een reactie

