The road ahead.

Ik ga verder op de ingeslagen weg. Een paar kruispunten ben ik misgelopen. Nu loop ik weer stevig aan door. Op het goeie spoor. Ik ben mij bewust dat elk woord dat ik zeg gewogen wordt op een weegschaal. Ik ben mij bewust van wie ik ben en waar ik nu sta. Ik zal mijn aandacht richten op mijzelf, de weg die ergens naar toe leidt en af en toe zal ik me af laten leiden door mijn omgeving. Ik zal niet meer praten over verlies en wat daar bij hoort. Ik heb verloren. Dat staat vast. Maar ik zal er niet meer over praten. Ik zal mijn gevoelens wel voor mezelf houden. Het maakt niet echt meer uit denk ik. Wat ik ook schrijf of blog de weegschaal zal hellen naar de verkeerde kant. I am in the losing mood. Ik ga mijn weg. En ik loop kilometers om mijn conditie op peil te houden. Ik heb niets meer te verliezen. Ook niets te winnen. Ik ga gewoon voort. Wandelen doe ik om mijn energie kwijt te kunnen. Het maakt niet uit dat ik verloren heb. Ik heb mijn eigen aandeel in de zaak. Ik ben geen heilige peul. Wat kapot was is er niet minder kapot om geworden. Een spoor van kilte en vernietiging laat ik achter. Ik heb ooit mijn best gedaan. Dat weet ik. De gevolgen van dit bloggen kan ik wel raden. Mooi weer spelen zit er niet meer in. Ik ga mezelf niet negeren. Ik ga op weg. En ik zal blijven bloggen en zeggen wat ik voel en denk. Wat er ook zal gebeuren. De pijlen van de kilte raken mij en ik weet dat ik ook gedaan heb wat niet leuk was. Wat fijn en mooi en vanuit een zuivere intentie begon eindigt nu op een akelige manier.  Dit is iets om misschien cynisch van te worden. Alles wat echt was lijkt nu slechts een leugen te zijn. Zo kun je gaan denken tegen beter weten in. Ik wandel door en mijn gezicht wordt beschenen door de zon. Ik ben alleen met mezelf en mijn gedachten en mijn gevoel. Ik loop in een stevig tempo. Het geeft mij een zekere gemoedsrust dat ik en mijn wezen veilig zijn bij mezelf. Dat ik alles mag voelen en denken in mij. Dat er niemand is die mij ziet of hoort. De eenzaamheid is mijn heelmeester. Geen mensen om mij heen met meningen en adviezen. Geen snijdende, kille woorden. Ik wens alleen te zijn.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

