Geen.

Ik heb geen verwachtingen meer. Dat kan ook niet als het einde geweest is. Ik heb het hier vaker gezegd. Of je wil of niet het leven gaat zijn eigen gang. Je moet wel erg naargeestige en extreme dingen ondernemen om je eigen wil door te zetten. Tegen het leven ingaan heeft zijn prijs. Ik kan het niet en ik wil het niet. Ik wil alles op een natuurlijke wijze. Dit houdt dus waarschijnlijk in dat ik oud wordt en dat ik alles moet uitleven in de nadagen van mijn glorietijden. Want gloriedagen heb ik gehad. Ik hou me vast aan wat ik heb meegemaakt. Alles is mij waardevol en ik houdt het in leven in mij. Ze zeggen wel eens dat je geheugen een soort databank is en dat een herinnering een plaatje is of een film. Ik heb een andere vorm van herbeleven van wat geweest is of wat nog steeds in mij leeft. Ik herinner mij niet volgens de wetenschappelijke wijze of de westerse kennis. Als ik mij bewust verbind met het verleden dan leeft het verleden in mij en ben ik daar en is het verleden op dat moment het heden. Personen en dingen en omgevingen zijn dan echt daar waar ik ben. En ik ben dan weer daar en ik beleef weer wat ik toen beleefde. Vooral de afgelopen tien jaar kan ik leven in blazen als ik daar behoefte toe voel. Dan spreek ik
weer met de mensen die ik toen sprak en zie ik weer wat ik toen zag. Zo leeft alles in mij en zal het in mij blijven leven. Ik hou van mijn verleden. Meer nog dan van het heden. Vandaag ben ik gewoon moe. Misschien leef ik te intens. En dit doe ik al tien jaar. In de
middeleeuwen werden mensen niet zo oud. In die tijd was mijn leeftijd al oud. Ik ben gewoon een middeleeuwer in een verkeerde tijd. Ik had eerder moeten leven. Daar zou ik wel content mee zijn. Het gaat mij niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van leven. Ik hoef dus geen man te worden van tachtig jaar. Wat moet je met zoveel jaren?

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

