Besef.

Ik wil troost vinden. In muziek en in woorden die ik tot mezelf spreek. Ik wil woorden spreken over een wereld waarin ik leef en waarin ik beleef en geloof en hoop. Een zin die in mij op komt is: “ Niets is vanzelfsprekend”. Met deze waarheid kan ik iets. “Het leven is wonderlijk”. Daar kan ik ook iets mee. Deze mooie zinnen vullen mijn gemis aan zin en volheid. Door mezelf te beseffen wat deze zinnen wezenlijk betekenen doet mij verblijden en ik weet dan even weer dat het allemaal niet voor niets gebeurt. “Niets is voor niets”. Ik leef zeer gewoontjes en vanzelf. Alles loopt zoals het loopt. En toch komt er zo nu en dan
een levens vervullend besef in mij naar boven wat zich vertaalt naar woord en/of beeld. Dit beseffen vertroost mijn hart en verrijkt mijn leven en mijn weten en het  geeft antwoord op mijn levensvragen. Dit zijn mooie conclusies die mij “confronteren” met wat het leven
ten diepste is en kan zijn. Ik wil open staan voor de verwondering en ontvankelijk zijn voor wat er allemaal kan gebeuren. Leven vanuit een blijde verwachting. Dat wil ik. Leven alsof alles mogelijk is en kan zijn. Iedere gesloten deur heeft een sleutel. Zo kom je nog eens
ergens. De muren die mij soms te veel worden zijn slechts schijn muren. Zo nu en dan toont de werkelijkheid zich als zijnde een potentie aan ongekende mogelijkheden en dat vind ik fijn. Er is meer mogelijk dan ik denk of weet. En te weten dat er meer mogelijk is
geeft mij enorme troost. Dit geeft openheid en ruimte.

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Besef.

  1. spinselaar zegt:

    “Zin vinden in” vind ik vaak in “zin hebben in”. Dat is voor mij nogal ongrijpbaar.Ik heb het gevoel dat dat gegeven moet worden, al kun je jezelf wel moed inspreken. Gelukkig zijn er waardevolle dingen zoals het schrijven van een column of anderszins. Kunst in het algemeen, wat dat dan ook mag inhouden. Dat kan troosten en geeft moed.
    Mooie foto weer bij dit stuk geplaatst. Erg sprekend.
    groet Spinselaar

Geef een reactie

