Een tomeloos beseffen.

Ik voel mij een persoon.

Ik voel mij een ding.

Ik voel mij een dier.

Ik voel mij een god.

Ik voel mij hoog.

Ik voel mij laag.

Ik voel mijn wezen als een pijnlijke waarheid.

Een waarheid die niet om te liegen is.

Soms voel ik mijn zwarte hart.

Dan schiet ik tekort als mens

en ben ik minder dan niets.

Dan weet ik wat ik ben

en hoe ik gezien wordt en gewogen.

Dan verlies ik het van mijn eigen gevoel.

Dan begrijp ik niets.

Dan vat ik het niet.

Dan stoot ik mijn kop

tegen de muren van onwetendheid

en van blindheid.

Ik voel dan mijn beperktheid als mens.

Krachteloos en machteloos.

Wanhopig ben ik dan.

Wetende dat niets goeds uit mijn vingers komt.

Een neerwaartse spiraal is dit.

Dan voel ik mij een “loser”.

Dat voel ik dan in mijn buik.

Koud voelt het.

Mijn confrontatie met de harde waarheid

die het leven soms is,

is snijdend en vol smart.

Dit is leven voor mij.

Mijn ogen open en weten wat er speelt.

Ik kan niet meer weglopen of vluchten voor de waarheid.

Het erge is dat de waarheid bijna altijd in andermans bezit lijkt te zijn.

Mijn ogen zien niets dan bitterheid.

Nu ik dit voel en doorleef

voel ik mijn eigen nietige kleinheid.

Mijn onkunde en mijn falen.

Zo is het soms en misschien vaker dan ik denk en weet.

Nu..

Nu is het anders.

Nu is mijn lichaam verstilt.

Mijn verdriet is nu één van de fundamenten waarop ik bouw.

Mijn tranen bevochtigen mijn diepe gronden

uit welke loten groeien en pril groen.

Ooit zullen zij rijpen en tedere knoppen dragen

die zullen ontspruiten

en kleur en geur zullen verspreiden.

Dit is mijn oogst.

Dit is de wederopbloei van mijn hart

en mijn wezen.

Ik zal groeien.

Mijn schoonheid en mijn bloei

zullen ogen verblinden die mij zien staan.

Die mij zien zoals ik ben.

Een wonderschoon wezen.

Ik verlang naar de ogen die willen kijken.

Ik verlang naar liefde.

Ik verlang er naar bemind te zijn en te worden.

Indien wonderen geschieden

zal het van twee kanten komen.

Dit is iets waar ik van kan dromen.

Nu..

Nu voel ik mij en mijn leven.

Diep gaat dit bestaan.

Diep tot op de bodem.

Ik woel in de modder.

Ik woel in mijn wezen.

Ik voel mijn grootheid.

Mijn kracht die in mij sluimert.

Die wil ontwaken.

Ik wil ontwaken.

Ik wil zijn

wat ik zal zijn en wat ik ooit even was.

Ik ken geen grenzen.

Er zijn geen beperkingen.

Ergens in mij worden mijn grenzen vloeibaar.

Mijn wezen vibreert mee met de deiningen van de ether.

Alles is vervult.

Ik ben mijzelf genoeg.

Ik ben puur “ego”.

Een wezen dat zichzelf ervaart als zijnde schoonheid en kracht.

Dit is mijn droom van vrijheid.

Dit is de verstrekkende ontplooiing van mijn wezen.

Dat wat onzichtbaar is voor de ander.

Dat wat ik mag voelen en weten.

Het is mij genoeg.

Ik wil gaan waar ik moet gaan en waar ik wens te gaan.

Ik ben het waard.

Ik voel het nu.

Ik besef het nu.

Nu..

Over JH

Being a mystery to me and to others. It is nice.. to be me.. to know you. x
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Een tomeloos beseffen.

  1. spinselaar zegt:

    Nu is mijn lichaam verstilt.

    Mijn verdriet is nu één van de fundamenten waarop ik bouw.

    Mijn tranen bevochtigen mijn diepe gronden

    uit welke loten groeien en pril groen.

    Hoopvolle woorden, dat verdriet een van de fundamenten is waarop gebouwd wordt, en dat kan dan weer vreugde geven. Positieve woorden spreken en schrijven kan mij ook goed doen, al is het natuurlijk niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Er bestaat geen dag zonder de nacht, zeggen ze wel eens, maar ik wil leven in een ontwakend ochtendgloren.
    Groeten van Spinselaar

Geef een reactie

